Bijna op de helft. - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu Bijna op de helft. - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu

Bijna op de helft.

Blijf op de hoogte en volg Maartje

04 Oktober 2017 | Noorwegen, Sogndal

Wat gaat de tijd hier in Noorwegen snel. Ik ben hier nu al 2 maanden het voelt alsof ik hier net 3 weken ben. Er is nog zoveel te doen en te zien. Maar dat is alleen maar beter.

Vorige week maandag begon de nieuwe periode met een nieuwe docent. Ze is erg aardig en ze heeft zelf ook veel onderzoek gedaan in Spitsbergen en Antartica.

Dinsdag was nog een dag met veel colleges maar ook met een gezellig filmavond waar we Harry potter hebben gekeken en gezellig samen hebben gegeten.

Woensdag was het weer een dag met colleges. En s avonds een gezellige avond bij het kampvuur op de berg. Helaas was het net niet mogelijk om het noorderlicht te zien omdat het te bewolkt was:)

Donderdag was het weer tijd voor een tripje waarbij we naar verschillende plekken zijn gegaan die te maken hebben met de formatie van gletsjers. Daarnaast zijn we ook langs het nationaal museum over de gletsjers geweest waar we meer informatie kregen over het ontstaan van de gletsjers en de verschillende eigenschappen van de gletsjers (het ijs)

Vrijdag zou het een drukke dag worden omdat we en colleges hadden en omdat we s middags gelijk erna een kennismakingsweekend van de kajak vereniging zouden hebben. Dit is helaas niet door gegaan vanwege slecht weer.

Zaterdag was het een lekkere luie dag in de ochtend een beetje schoongemaakt en gewassen, nog een klein rondje hardgelopen. en s avonds met de studievereniging naar een feest geweest ook als kennismaking. Het was erg gezellig en ook met meerdere noren even zitten praten.

Zondag was het een dag om wat aan school te doen met name voor het project. S middags is er nog een Nederlandse student langs geweest voor een kop thee (met een stroopwafel) en hebben even zitten kletsen over van alles en nog wat maar met name over stages en afstuderen omdat dat er ook weer aan zit te komen.

Maandag begonnen de colleges weer alleen vond de elektra in Sogndal van niet. Alle stroom in heel Sogndal was uitgevallen waar door we niet met de lessen konden verder gaan voor een half uur. Uiteindelijk was dat ook weer opgelost en hebben we de colleges af kunnen maken. Ook was het deze week onze beurt om in het studentenhuis schoon te maken.

Dinsdag was er weer een dag op school en was het plan om woensdag naar de gletsjers te gaan voor veldwerk. Helaas kon dat (zoals je misschien al door hebt) niet door gaan. Ze hebben de trip gecanceld omdat er te veel gevaren waren in verband met slecht weer. Maar ondanks dat het niet door gaat is het plan om vanavond een gezellige spelletjes avond te houden en pannenkoeken te gaan bakken omdat het kan.

• 05 Oktober 2017 - 18:42

Truus De Vries: