Alweer de laatste twee weken in Sogndal - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu Alweer de laatste twee weken in Sogndal - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu

Alweer de laatste twee weken in Sogndal

Blijf op de hoogte en volg Maartje

17 December 2017 | Noorwegen, Sogndal

De eerste week van 4 tot 8 december stond in het teken van veel voor het project doen. En leuke dingen doen. Het was tenslotte de een na laatste week in Sogndal en op de hogeschool. Zoals al te verwachten was het niet een week om onderuit te gaan zitten althans.. Maandag was een lange dag van 8 uur s' ochtends tot 8 uur s avonds op school om alle presentaties van alle groepjes te zien. En om er uit eindelijk een conclusie van te kunnen vormen.

Dinsdag was het tijd om de conclusie te maken en was het sinterklaas en dus tijd om met de hele groep met Nederlandse studenten en mijn Duitse huisgenootje sinterklaas te vieren. Met een dobbel spel. Uiteindelijk nog wat kerstverlichting er aan over gehouden.

Woensdag was ook weer een dag met presentaties deze keer was het iets minder lang gelukkig. Donderdag nog de laatste dingen aangepast aan de presentatie voor vrijdag. Weer een dag met presentaties.

Zaterdag was een rustig dagje heb ik samen met mijn kamer genootje naar het dorp gelopen. Daarna hebben we cake gebakken en zijn we nog even ergens wat gaan drinken. Daarna was er nog een afscheidsfeestje van een groep internationale waar we met een paar naar toe zijn geweest.

Zondag was het tijd om nog een keer samen te zitten voor de presentatie van maandag en om s middags nog even in de haven met een groepje het is altijd gezellig om samen daar wat te drinken.

Maandag was dan eindelijk de dag van de presentaties. Er waren zelfs nog een paar mensen van buiten af naar de presentaties gekomen. En daarna was het tijd om de prijs die we hadden gewonnen tijdens de internationale dag voor een van de beste stands. De prijs was een gift card die we hebben gebruikt om eten van te halen en vervolgens gezellig samen met de hele groep te eten.

Dinsdag ben ik nog een laatste keer langs het fjord gaan lopen en hebben we met een groepje inclusief een aantal andere studenten bij een burger restaurant gegeten. Wat erg lekker en gezellig was.

Woensdag was de dag om te beginnen met schoonmaken. En nog een keer samen te eten. Daarna nog naar een andere mede student waar we de avond gezellig hebben gezeten.

Donderdag was het tijd om toch echt te beginnen met inpakken en voor het laatste event. Wat bestond uit een typische Noorse kerst maaltijd met vlees aardappelen en wat rode kool. Maar ook onze laatste presentatie van de leraar. Dit was een presentatie met een aantal leuke momenten en foto's daarna was het tijd om nog even verder te gaan met kletsen. Het was zeker een gezellige avond die tot 4 uur duurde. Het was het laatste moment als groep en dus tijd om van de meeste afscheid te nemen.

Vrijdag ochtend gelukkig lekker kunnen uitslapen en verder gegaan met inpakken om vervolgens de check voor het schoonmaken te krijgen. Voor dat ik weg ging uit de kamer. Dit was prima gelukt en daarna nog even gezellig met een groepje in de haven gezeten. Toch wel raar dat het zo snel gaat zo'n week. eerst denk ik heb nog even en dan is het alweer ongeveer de laatste dag.

Voor zaterdag was het gelukt om een auto te huren en zijn we gaan skiën in de buurt van Sogndal, ik was wel is waar de enige die ging skiën maar het was zeker nog steeds heel leuk. En gezellig, na afloop was het tijd voor de laatste avondmaal in Sogndal met de groep. Jammer dat het nu echt over is.

Zondag was de dag om de laatste dingen in te pakken en schoon te maken. Om vervolgens naar de bus te lopen waar een aantal andere ook stonden om mij en een medestudent uit te zwaaien in de bus. Het was wel echt heel jammer om weg te gaan van zo'n leuke plek. Als het lukt ga ik sowieso nog wel een keer terug naar Sogndal. Maar goed toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan en om naar Oslo te reizen. Het was een klein vliegtuigje waar mee we vlogen naar Florø. En vervolgens door zouden vliegen naar Oslo. We hebben uiteindelijk 10 minuten vertraging gehad wat op zich geen problemen veroorzaakte. Vervolgens nog even wachten op het vliegveld voor mijn vriendin. En daarna was het tijd om het hotel op te zoeken. Dit was gelukt. Daarna hebben we nog even ergens wat gegeten. Het word een geweldige week volgens mij in Oslo. Als afsluiting van een geweldige tijd in Noorwegen.

• 17 December 2017 - 21:28

Truus De Vries:

Gefeliciteerd met de prijs. Goed gedaan.