Laat het onderzoek beginnnen - Reisverslag uit Sogndalsfjøra, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu Laat het onderzoek beginnnen - Reisverslag uit Sogndalsfjøra, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu

Laat het onderzoek beginnnen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

29 Augustus 2017 | Noorwegen, Sogndalsfjøra

Na het de lange dag gister is was woensdag de dag. Om de samples te onderzoeken van de rivieren en andere van de gletsjer in de laboratoriums. Hier hebben we de troebelheid, de verschillende diertjes en plantjes gedetermineerd en stekelbaarsjes ontleed. s'Avond weer een keer gezellig samen gezeten met een hele groep.

Donderdag hebben we nog wat laatste dingen uitgezocht en colleges gekregen over hoe het zit met de verschillende processen in het fjord. Daarna hebben we aan de presentatie gezeten die we vrijdag gaan houden over de troebelheid van het water.

Vrijdag was het met name de bedoeling dat we de presentaties gingen houden over de verschillende onderwerpen die we hebben uitgezocht bij de rivier, het meer en de gletsjer. En een uitleg voor de week erna. En omdat het mooi weer was hebben we lekker aan het fjord gezetten.

Zaterdag met drie andere studenten naar een staafkerk (Borgund) geweest. Het was zeker de moeite waard en ook zeker mooi om te hebben gezien. Omdat het al de hele dag mooi weer was zijn we daarna naar het strand gegaan en hebben ik gezwommen in het fjord. Wat echt ijskoud (14 C) was brrr.

Zondag voelde goed om te gaan rennen omdat het zo mooi was en niet heel warm. Omdat het goed ging is het mij gelukt om 8,5 km te rennen. Na het rennen had ik zin om even bij het strand te lezen. Uiteindelijk zaten we er met een groep. En s avonds nog een film gekeken met de groep.

Vervolgens was het weer tijd om maandag om 8 :15 te beginnen met colleges, voor we naar het Ikjeflord rijden met de bus. Omdat we hier ons project over doen dat centraal staat de komende 4 maanden.

Vandaag begonnen we om 9:00 met beach samples nemen. Waarbij we een aantal verschillende dieren en plantjes hebben geteld. Daarna hebben we rivier samples genomen dit zijn ongeveer het zelfde als dat we vorige week dinsdag bij de rivier deden. Daarna zijn we weer naar Sogndal gereden (5 uur in de bus).

*** Sorry voor de verwarring was even iets fout gegaan met het opslaan van het verslag. Dus bij deze het complete verslag.***

• 30 Augustus 2017 - 12:40

Jeannette:

Maartje, ik ben jaloers!

• 04 September 2017 - 12:40

Hannie:

Ha Maartje,

Wat fijn dat je het naar je zin hebt.
    Wens je succes en veel plezier.

Hartelijke groet,Hannie.