Een week met veel leren :) - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu Een week met veel leren :) - Reisverslag uit Sogndal, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu

Een week met veel leren :)

Blijf op de hoogte en volg Maartje

25 September 2017 | Noorwegen, Sogndal

Na de lange maar vooral ook leuke week op Atløy. Was het zaterdag tijd om een goed begin te maken met leren voor het tentamen. Uhh dat was het plan. Uiteindelijk ben ik samen met een andere Nederlandse student naar de top van de Slakkafjellet gelopen. s' Middags nadat we terug kwamen was het alweer tijd om te gaan koken. En een begin te maken met de eerste powerpoint door te nemen.

Zondagochtend was ik verder gegaan waar ik was gebleven met de powerpoints voor het tentamen. Maar omdat het ook weer een geweldig mooie dag was zijn we nog voor een paar uur gaan kajakken met een aantal andere studenten. Dat was ook zeker weer een leuke en gezellige middag op het water.

Maandag stond een dag met afspraken voor het Science project op het programma waaronder met de andere van het groepje het interview in elkaar zetten en overleggen over wat ons plan word voor de komende weken. Daarna hadden we nog een afspraak bij de docent die ons helpt en konden we een paar vragen stellen.

Dinsdag was het een volledige dag met leren voor het tentamen net als woensdag en donderdag. Woensdag hadden we nog de kans om vragen te stellen en kregen we uitleg over alle antwoorden van het oefententamen. Donderdagavond was ik helemaal klaar met het leren en vond ik dat ik de kans had om een uurtje te gaan zwemmen in het zwembad.

Vrijdag was het tijd voor het tentamen. Het was een meerkeuze tentamen dat goed te doen was. Er waren maar een paar vragen die ik niet zeker wist. Daarna zijn we met een groep van 7 naar een groter zwembad in Gaupne gegaan waar we 3 en half uur hebben gezwommen. Dat hadden we wel verdient na het tentamen. s' Avonds hebben we gezellig met de hele groep gegeten.

Zaterdag zijn me ouders langs gekomen om te zien waar ik nu zit :) Na dat ze me kamertje in Sogndal hadden bewonderd zijn we naar Flåm gereden. Waarbij we onderweg nog langs een mooi uitzichtpunt zijn gereden dat ik al eerder met een van de school trips heb gezien. Maar toen was het mistig en dus konden we niet van het mooie uitzicht genieten. En dat kon nu wel. Het was zeker een hele mooie treinreis naar boven en weer naar beneden langs de verschillende watervallen. s' Avonds gezellig samen gegeten bij de chinees in Sogndal. Daarna zijn we naar het hutje op de camping gereden en heb ik daar ook geslapen.

Zondag hebben we lekker gezamenlijk ontbeten en zijn we naar de staafkerk in Urnes gereden althans eerst naar de veerpont maar omdat we 40 minuten te vroeg waren voor de boot. Zijn we eerst naar de Nigardbreen geweest. We zijn er naar toe gelopen en vervolgens weer terug naar de veerboot naar Urnes gegaan. En deze gepakt. De staafkerk is zeker mooi net als de gene in Borgund. S' avonds hebben we weer lekker samen gegeten bij de italiaan in Sogndal. En was het weer tijd om afscheid te nemen.

vandaag zijn we begonnen aan het nieuwe blok gletsjers en ecologie. Word weer een interessante periode.

  • 25 September 2017 - 21:41

    Truus De Vries:

    Je bent wel eerlijk. Gelukkig leek het wel goed te gaan. Je bent niet de enige. Fijn dat het zo gezellig is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maartje

Actief sinds 08 Juli 2017
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 9636

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2017 - 08 Juli 2017

Half jaar naar Noorwegen voor mijn minor

Landen bezocht: