Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Atløy, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Atløy, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit

Blijf op de hoogte en volg Maartje

15 September 2017 | Noorwegen, Atløy

Woensdag en donderdag was het weer tijd voor veldwerk. We zijn eerst door een gebied gereden met de bus tussendoor zijn we af en toe uit de bus geweest om op verschillende plekken naar gesteenten te kijken. Die te maken hebben met Calendonian mountains en de Devonian detachment. En s avonds lekker rustig aangedaan.

Vrijdag hebben we aan een verslag werkt dat ging over de trip die we de dagen ervoor hadden gehad. En s avonds hebben we een meidenavond gehouden. We hebben samen gekookt en een film gekeken (How to be single). Was zeker erg gezellig :)

Zaterdag was het helaas wel tijd om iets te gaan leren voor het tentamen dat over twee weken is (over een week als ik dit nu schrijf). Maar ging wel goed en s avonds weer gezellig avondje met verschillende spellen en film.

Zondag was het niet veel anders met weer een deel geleerd en een rondje om Sogndal gelopen met mijn kamergenootje. Het was zeker een mooi rondje en ga het misschien wel vaker lopen. Daarna was het tijd om mijn tas weer in te pakken want er stond een lange week voor de boeg. Maar ook was het tijd om mijn vakantie te gaan boeken en ja dat heb ik ook gedaan. ;) Ik ga met een paar andere over drie weken naar Tromsø voor een week heb er echt heel veel zin in :) En hoop nu toch wel het noorderlicht te kunnen zien :)

Maandag ging de wekker al vroeg en was het tijd om naar Atløy te gaan. Een eilandje aan de kust in het westen. Waar we weer verschillende dingen hebben gedaan. Toen we na 4 uur reizen op het eiland aan kwamen. Hebben we een stuk gelopen en kregen we uitleg over wat we de komende dagen gaan doen. En s avonds was het tijd om te eten en een gezellige avond te hebben.

Dinsdag was het weer tijd om het gebied in te gaan en om daar gesteenten te determineren. Met weer hele mooie uitzichten en de mogelijkheid om het raadsel op te lossen dat we hadden gekregen. s Avonds was het nog tijd voor een korte college en hebben we een gezellige avond gehad met veel spellen.

Woensdag hebben we de uitleg gehad over wat we moeten gaan doen met de gegevens die we hebben verzameld. En daarnaast hebben de oplossing van het raadsel gekregen en was het tijd om een gezellige avond :)

Donderdag was het tijd om terug te gaan naar Sogndal eerst hadden we de mogelijkheid om nog even te zoeken naar rode jasper. Dit was zeker geslaagd en erg leuk om te doen. En daarna zijn we de bus ingestapt om vervolgens een avond vroeg naar bed te gaan.

Vrijdag was het weer tijd om een verslag te schrijven over de afgelopen dagen in Atløy. Met name over de stenen en de processen van de vorming van de bergen. Daarna even een evenement in het dorp waarbij ze op een rare manier op een fiets, een skateboard of andere dingen op wielen het fjord in gingen.

• 16 September 2017 - 18:28

Marion:

Dag Maartje, dat klinkt allemaal heel prettig en leerzaam. Noorwegen blijft prachtig!
    Veel plezier en veel leren wens ik je.