Wat gaat het snel alweer een maand in Noorwegen - Reisverslag uit Sogndalsfjøra, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu Wat gaat het snel alweer een maand in Noorwegen - Reisverslag uit Sogndalsfjøra, Noorwegen van Maartje Vries - WaarBenJij.nu

Wat gaat het snel alweer een maand in Noorwegen

Blijf op de hoogte en volg Maartje

05 September 2017 | Noorwegen, Sogndalsfjøra

Woensdag en donderdag stonden voornamelijk in het teken van het schrijven van ons onderzoek voorstel. Wat in houd dat we een verslag moesten maken over waarom we het onderzoek willen gaan doen. En hoeveel geld we denken nodig te hebben. Met ook een tijdschema waar we ons ook aan moeten gaan houden. Na dat we op donderdag klaar waren met het schrijven van het voorstel was het tijd om nog even snel spullen op te halen. Om daarna naar de Kajak cursus te gaan. Het was erg leuk en vooral ook koud. Vooral omdat we een keer het water in moesten om te oefenen met het in de boot en uit de boot klimmen. Zodat nadat je dus bent omgeslagen zowel met de hulp van iemand anders. Maar ook in mijn eentje. Helaas is het mij niet gelukt om zelfstandig in de boot te klimmen. Sowieso ga ik nog een keer het fjord op als het weer het toelaat :)

Vrijdag hebben we het voorstel ingeleverd en zijn we bezig geweest met een begin voor het schrijven van een interview. Dat we gaan gebruiken om meer informatie te kunnen krijgen voor het onderzoek. Omdat het mooi weer was ben ik nog een keer met me kamer genootje in het fjord gesprongen. Daarna hebben we samen met een paar andere studenten afgesproken om pannenkoeken te gaan bakken en eten. s' Avonds was er bij de studentenvereniging in het Meieriet een karaoke avond. Daar zijn we met z'n alle heen geweest. We hebben zelfs nog een paar nummers gezongen met de hele groep het was ook echt heel gezellig.

Zaterdag was het plan om met een andere student en met me kamer genootje naar de fløt gelopen. Het was zeker een mooi rondje van ongeveer 1,5 km omhoog en ook zeker gezellig. Daarna was het plan om brownies te maken in de hoop dat we meer contact zouden krijgen met de andere studenten bij ons op de etage. Helaas was dat niet echt gelukt. Ondanks dat hebben we wel gezellig een film gekeken en was het zeker een gezellige avond.

Zondag was het plan om samen met een groep studenten naar de top van de Storehaugenfjellet 1169m te lopen. Een wandeling van 7,5 km het was een hele uitdaging omdat we met de bus er heen zijn gegaan en er maar 2 bussen terug waren. Helaas was het niet mogelijk een van deze te pakken omdat we de ene net hadden gemist en de eerst volgende 2 uur later zou komen. Hadden we het plan gemaakt om te gaan proberen te liften. Eerst om zeker te weten of de bus inderdaad pas vrij laat zou komen. Hebben we het na gevraagd aan de student die in het bus hokje zat of de bus inderdaad pas zo laat zou gaan. En dat was inderdaad zo. Maar ze vertelde dat haar moeder haar een paar minuten later zou ophalen en naar Sogndal zou rijden. Dus had ze aangeboden om ons mee te nemen. Dat was zeker aardig en hebben dat gedaan. Daarna was het tijd om even rustig aan te doen na de lange wandeltocht.

Maandag hebben we weer een aantal colleges gehad en een middagje rustig aan kunnen doen. Met de mogelijkheid om weer een keer wat schoon te maken. Omdat ik op een etage woon met 3 Duitse meiden hebben we een gezellig avondje voetbal gekeken wat Duitsland tegen Noorwegen het was een leuke wedstrijd. Duitsland was duidelijk sterker en won met 5-0.

Dinsdag hebben we ook weer colleges gehad en werden we gevraagd om langs de politie te gaan om ons in te schrijven omdat we hier voor 5 maanden wonen. En je tot 3 maanden in Noorwegen mag blijven zonder je aan te geven. Helaas is vandaag het weer een beetje omgeslagen en is het meer gaan miezeren.

• 06 September 2017 - 13:31

Truus De Vries:

Ik vind het weer heel stoer dat zwemmen en dat leren omslaan in de fjord.